[Hlavní strana] [Kalendář akcí] [Kontakt] [Pro registrované]

Návrat na hlavní stranu

Trať možná prodlouží až do Polska.

Po určitých počátečních problémech, kdy zvláště počasí nepřálo jízdě historického vlaku s otevřenými vagóny, je o letních prázdninách slušný zájem o jízdu historickým vlakem po úzkorozchodné trati z Třemešné do Osoblahy. I z tohoto důvodu chtějí v budoucnu provozovatelé parního vláčku 1.parní úzkorozchodná společnost, začít jezdit se svou atraktivní soupravou až do polských Raclavic.
Zmínění dopravci začínali provozovat parní vláček řízený historickou parní lokomotivou 1.května letošního roku a provoz míní ukončit okolo poloviny měsíce září. Do otevřených vagónů si mohou vzít cestující - příznivci cykloturistiky, i svoje kola a provozovatelé netradiční železnice zařadili do soupravy i vůz s občerstvením, takzvaný Pivní vagón. !Letošní provoz je tak trochu zkušební. Musíme vychytat různé mouchy, zjistit co by cestujícím nejvíce vyhovovalo. Své služby chceme v budoucnu zlepšovat a to i z toho důvodu, že nejsou hned na všechno finance. Provoz tratí je zatím ztrátový a nám prodělek nehradí stát. přesto chceme dopravou pokračovat a rozšířit ji až do polských Raclavic. Člen naší 1.parní úzkorozchodné společnosti Robert Schaffartzik, starosta obce Bohušov. Již kontaktoval zástupce polské státní správy," informoval Jaromír Foltýn, předseda představenstva 1.parní úzkorozchodné společnosti.
Ten také dále potvrdil, že již mají daleko lepší vztahy s Českými drahami, než tomu bylo při provozu zahájení projektu. Žádné větší technické problémy nejsou ani s provozem letité soupravy a zaměstnanci zmíněné firmy plánují zařadit do parního vláčku další historické, tentokrát, ale již uzavřené vozy. Vedení zmíněné společnosti také plánuje rozšíření objektu depa v Osoblaze. "Domnívám se, že provoz úzkorozchodné trati s historickou soupravou má svoji budoucnost. Pro mnohé cestující je totiž atrakcí jen to, když vidí našeho strojvedoucího nakládat uhlí a čerpat vodu do lokomotivy. V příštím roce bychom, ale začali s dopravou až od června, protože letos, v chladném květnu, byl ze začátku o naše služby nižší zájem," dodal Foltýn.
Bruntálský a Krnovský Deník - Krnovský Region
Dne 16. Srpna 2005

Diskusní fórum čtenářů
(prozatím žádný názor)

Zveřejněno 18.08.2005 v 21:47 hodin

Copyright 1998-2024 © Luděk Šorm